admin admin .

admin

ماسک خانگی ساده برای از بین بردن جای جوش

ماسک سفیده تخم مرغ برای جای جوش
ماسک سفیده تخم مرغ یکی از موثرترین ماسک‌های خانگی برای از بردن جای جوش است، سفیده تخم‌مرغ یک ماده بسیار غنی است که بیشترین ترکیب سازنده آن شامل پروتئن می‌شود، تقریبا هر عدد تخم مرغ حدود ۳.۶ گرم پروتئن دارد. محتوای پروتئینی موجود در تخم مرغ علاوه‌بر آنکه باعث سفت شدن پوست صورت و جلوگیری از افتادگی آن می‌شود، تاثیر زیادی نیز بر جذب چربی‌های اضافه پوست دارد. از بین رفتن چربی‌های اضافه پوست، باعث می‌شود باکتری‌ها از سطح پوست شما پاک شوند و در نتیجه پوست کمتر دچار جوش شود. برای تهیه این ماسک ساده، یک عدد تخم مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید، می‌توانید سفیده تخم مرغ را به تنهایی یا همراه با ترکیبات دیگر از جمله آبلیمو استفاده کنید، اما این ترکیب به تنهایی هم می‌تواند تاثیر لازم را ایجاد کند. سفیده را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا بافت یکدستی ایجاد شود. صورت خود را با آب گرم و شوینده مناسب، تمیز و سپس خشک کنید تا آلودگی‌های سطح پوست پاک شوند. سپس با استفاده از یک پنبه، سفیده تخم مرغ را بر روی پوست خود پخش کنید و در یک شرایط آرام به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید ترکیبات فوق‌العاده سفیده تخم مرغ جذب پوست‌تان شوند. پس از آن صورت خود را ابتدا با آب گرم شستشو دهید تا ماسک به صورت کامل از آن پاک شود و سپس با آب سرد یک بار دیگر پوست خود را بشویید تا تمام منافذ آن بسته شوند و راه ورود باکتری‌ها و سایر عوامل آلوده‌کننده به پوست مسدود شود. حالا تمام آلودگی‌ها و چربی‌های پوست شما پاک شده و پوست کمتر دچار جوش خواهد شد. می‌توانید هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.
ماسک سیب زمینی برای از بین بردن جای جوش
سیب زمینی یکی دیگر از مواد مغذی است که برای از بین بردن جای جوش بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. سیب زمینی غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های ارزشمندی، مثل ویتامین B6 و ویتامین C است. این ترکیبات تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی پوست دارند و علاوه بر خاصیت ضدچروک و جوان‌سازی خود، در از بین بردن جوش‌ها نیز تاثیر ویژه‌ای دارند. به طور کلی برای از بین بردن جوش‌ها ار ترکیبات اسیدی استفاده می‌شود، ویتامین C (آسکوربیک اسید) موجود در سیب زمینی نیز دارای چنین خاصیتی است. برای تهیه ماسک سیب زمینی بهتر است از سیب زمینی تازه استفاده کنید که حاوی ویتامین C بیشتری است. ابتدا پوست خود را با آب گرم و یک شوینده مناسب شستشو دهید تا آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه از روی سطح پوست‌تان پاک شود. سپس سیب زمینی که خوب شسته‌اید را پوست کنید و به صورت ورقه‌های نازک درآورید. ورقه‌های سیب زمینی را روی پوست خود قرار دهید و در یک شرایط و فضای آرام، به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید ترکیبات ارزشمند سیب زمینی جذب پوست‌تان شود. برای تهیه ماسک سیب زمینی می‌توانید سیب زمینی را رنده کنید و آن را آبلیمو ترکیب کنید، اما سیب زمینی در حالت رنده شده با سرعت بیشتری اکسید می‌شود و ترکیبات ارزشمند خود را از دست می‌دهد، بنابراین بهتر است از سیب زمینی ورقه شده استفاده کنید.
ماسک گوجه فرنگی برای رفع جای جوش
گوجه فرنگی نیز به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، تاثیر زیادی بر کاهش جوش‌های صورت و از بین بردن جای جوش دارد. همچنین آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی نیز می‌تواند در ایجاد یک پوست فوق العاده تمیز، سالم و درخشان به شما کمک کند. درحقیقت گوجه فرنگی می‌تواند مانند یک تونر برای شما عمل کند و با پاکسازی عمیق‌ترین منافذ پوست‌تان شرایط رشد باکتری‌ها و زمینه ایجاد جوش‌ها را به حداقل برسد. برای تهیه ماسک گوجه فرنگی پیش از هر چیز به خاطر داشته باشید که این ماده برای برخی افراد حساسیت‌زا است، اگر شما هم با خوردن گوجه فرنگی خام دچار حساسیت‌های پوستی می‌شوید، بهتر است از این ماسک استفاده نکنید. برای استفاده از ماسک گوجه فرنگی، ابتدا صورت خود را با آب گرم و شوینده مناسب شستشو دهید، سپس یک گوجه فرنگی کاملا رسیده و تازه را که خوب شسته‌اید به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید و بر روی پوست خود قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه، ورقه‌های گوجه فرنگی را از روی پوست خود بردارید و پوست‌تان را ابتدا با آب گرم و شوینده و سپس با آب سرد شستشو دهید.
ماسک آبلیمو
همانطور که می‌دانید مرکبات منبع بسیار خوبی از ویتامین C هستند، به همین دلیل از جمله ترکیبات عالی و موثر در از بین بردن جوش محسوب می‌شوند. آبلیمو در تهیه بسیاری از ماسک‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما آبلیمو به تنهایی نیز می‌تواند یک ماسک کامل برای رسیدن به یک پوست سالم و درخشان باشد. شما می‌توانید به صورت روزانه از ماسک آبلیمو برای پوست خود استفاده کنید، به این منظور ابتدا پوست خود را با آب گرم شستشو دهید تا منافذ آن باز شوند، سپس با استفاده از یک شوینده مناسب، آلودگی‌های سطح پوست خود را از بین ببرید. آب یک عدد لیمو را بگیرید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را در نقاط مختلف پوست خود پخش کنید. ترکیبات موجود در آبلیمو به سرعت به منافذ پوست شما نفوذ می‌کنند و تمام آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه آن را از بین می‌برند. به این ترتیب باعث محدود شدن فعالیت باکتری‌ها بر روی پوست خود می‌شوید و کمتر به جوش دچار خواهید شد.
ماسک های ترکیبی فوق العاده برای از بین بردن جوش
یکی دیگر از روش‌ها برای رسیدن به یک پوست سالم، لطیف و درخشان استفاده از ماسک‌های ترکیبی است. این ماسک‌ها با بیش از یک ماده تهیه می‌شوند و در نتیجه اثربخشی بیشتری نیز دارند. ترکیبات مختلفی را برای تهیه این ماسک‌ها می‌توان استفاده کرد اما حتما باید توجه داشت که دو ماده باهم سازگاری داشته باشند و مشکلی برای پوست شما ایجاد نکنند. در ادامه چند ماسک ترکیبی موثر در جوان‌سازی پوست و از بین بردن جوش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.
ماسک زغال و روغن نارگیل
زغال یک ترکیب فوق‌العاده برای از بین بردن باکتری‌ها و هر نوع آلودگی دیگر است. ذرات زغال در هر محیطی که قرار بگیرند، به میکروب‌های موجود در آن محیط متصل می‌شوند و به این ترتیب باعث حذف تمام آلودگی‌ها از محیط خواهند شد. به همین دلیل ماسک زغال به عنوان یک ترکیب عالی برای کاهش چربی و آلودگی های پوست بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شما می‌توانید این ماسک ساده را نیز در خانه تهیه کنید، برای تهیه ماسک زغال خانگی نیاز به پودر زغال فعال و مقداری روغن نارگیل دارید. هر دو این‌ها را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید اما توجه داشته باشید که محصولاتی که خریداری می‌کنید باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. پودر زغال و روغن نارگیل را در یک شیشه یا کاسه کوچک خوب با هم مخلوط کنید تا به یک مایع یکدست برسید. پس از آنکه پوست خود را با آب گرم و شوینده مناسب شستشو دادید، با استفاده از یک تکه پنبه تمیز، ماسک را روی صورت خود پخش کنید و در یک فضای آرام به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید ذرات زغال کم‌کم تمام آلودگی‌های پوست‌تان را به خود جذب کنند و هم‌زمان، ترکیبات فوق‌العاده روغن نارگیل به منافذ پوست‌تان نفوذ کنند. پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را ابتدا با آب گرم و شوینده و سپس با آب سرد شستشو دهید و از پوست تمیز، لطیف و درخشان خود لذت ببرید. برای تهیه ماسک زغال می‌توانید علاوه‌بر روغن نارگیل از خاک رس بنتونیت و جوش شیرین نیز استفاده کنید تا اثربخشی آن افزایش پیدا کند.
ماسک عسل و دارچین
یکی از موثرترین ماسک‌ها برای جوان‌سازی پوست، ماسک عسل و دارچین است. قرن‌ها است که انسان با خاصیت‌های عسل آشنا شده و تلاش کرده از آن به شکل‌های مختلفی استفاده کند. عسل جز معدود مواد غذایی است که هیچ نوع از عوامل میکروبی نمی‌توانند در آن فعالیت کنند، به همین دلیل است که از آن برای مومیایی کردن و نگه داشتن اجساد استفاده می‌کنند. عسل را اکسیر جوانی نامیده‌اند، زیرا ترکیبات فوق‌العاده ارزشمند آن می‌تواند تا حد زیادی پیری پوست را به تاخیر بیاندازد و باعث جوانی، شادابی و لطافت پوست شود. از طرفی، دارچین نیز با داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات ضدباکتری، یکی از گیاهان فوق‌العاده موثر در ایجاد طراوات و تازگی پوست است.
برای تهیه ماسک عسل و دارچین، یک قاشق چایخوری عسل را با یک چهارم قاشق چایخوری دارچین ترکیب کنید و سپس چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید تا حالت روان‌تری پیدا کند. این ترکیب را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس با استفاده از یک تکه پنبه تمیز آن را بر روی پوست صورت خود که از پیش شسته بودید، پخش کنید. اجازه دهید ترکیبات فوق‌العاده این ماسک طی مدت ۲۰ دقیقه کم‌کم جذب پوست شما شوند، به منافذ پوست‌تان راه پیدا کنند، آن‌ها را از هر نوع آلودگی پاک و ترکیبات بی‌نظیر خود را جایگزین آن‌ها کنند. پس از ۲۰ دقیقه، صورت خود را ابتدا با آب گرم و یک شوینده سبک و سپس با آب سرد بشویید. حتی در همان لحظه هم متوجه درخشندگی و لطافت فوق‌العاده پوست خود خواهید شد.
ماسک آلوئه ورا و آبلیمو
آلوئه ورا یکی دیگر از گیاهان معجزه‌آسا برای پوست بدن است. کافی است یک گلدان کوچک از این گیاه را در خانه داشته باشید، سرعت رشد و تکثیر آلوئه ورا بسیار بالا است و بنابراین می‌توانید به راحتی از برگ‌های آن برای ساخت انواع ماسک خانگی استفاده کنید. ماده لزج درون برگ‌های آلوئه ورا تاثیر فوق‌العاده‌ای در از بین بردن جای زخم، سوختگی‌های سطحی و انواع مشکلات پوستی، مثل جوش‌های چرکی دارد. برای تهیه ماسک آلوئه ورا یک برگ آن را به صورت کامل از انتهای ساقه جدا کنید، البته برگ‌های آلوئه ورا را می‌توانید از عطاری‌ها نیز تهیه کنید. پس از آنکه برگ را به خوبی شستید و آلودگی‌های سطح آن را پاک کردید، با استفاده از یک چاقو یک برش طولی در آن ایجاد کنید، سپس با یک قاشق به آرامی ماده سفید وسط برگ را بردارید و درون یک ظرف تمیز بریزید، می‌توانید مقداری عسل یا آبلیمو به آن اضافه کنید و سپس با استفاده از یک دستگاه هم‌زن کوچک، مخلوط کن یا هر وسیله دیگری، از این ترکیب یک مایع یکدست بسازید. صورت خود را بشویید و سپس با استفاده از یک تکه پنبه تمیز ماسک را روی صورت خود پخش کنید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ترکیبات آلوئه ورا جذب پوست‌تان شود. سپس صورت خود را ابتدا با آب گرم و شوینده و سپس با آب سرد بشویید.
ماسک خاک رس و گلاب
خاک رس یک ترکیب طبیعی غنی از مواد معدنی است که می‌تواند تاثیر معجزه‌آسایی بر زیبایی و طراوت پوست شما و کاهش میزان جوش‌های آن بگذارد. خاک رس از خاکستر آتشفشان تشکیل می‌شود و حاوی عناصر کلسیم، پتاسیم، آهن و سدیم است. برای تهیه ماسک خاک رس و گلاب، مقدار خاک رس بنتونیت را با مقدار مناسبی گلاب ترکیب کنید تا یک مایع یکدست حاصل شود. گلاب در این ماسک خاصیت آبرسانی دارد و می‌تواند طراوات و شادابی فوق‌العاده‌ای در پوست‌تان ایجاد کند. پس از آنکه پوست خود را با آب گرم و شوینده مناسب شستشو دادید، با استفاده از یک تکه پنبه تمیز، ماسک را بر روی پوست خود پخش کنید و ۲۰ دقیقه اجازه دهید ترکیبات خاک رس و گلاب جذب پوست‌تان شود. پس از آن ابتدا پوست را با آب گرم و شوینده و سپس با آب سرد خوب بشویید.
ماسک جوش شیرین و گلاب
جوش شیرین با داشتن خاصیت ضدالتهاب می‌تواند تاثیر ویژه‌ای بر کاهش میزان جوش‌های صورت و ایجاد حس طراوات و تازگی در پوست داشته باشد. جوش شیرین را می‌توانید با ترکیبات مختلف مثل عسل، گلاب یا یکی از روغن‌های دلخواه‌تان ترکیب کنید و یک ماسک خانگی عالی برای پاکسازی پوست تهیه بسازید. پس از شستشو پوست، این ماسک را بر روی صورت خود پخش کنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا فرآیند پاکسازی پوست با استفاده از ترکیبات این ماسک انجام شود. سپس پوست خود را با آب گرم و شوینده و پس از آن با آب سرد بشویید.
منبع : https://mootanroo.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۰:۱۸ توسط:admin موضوع: نظرات (0)