admin admin .

admin

خواص فیزیکی و شیمیایی متیل استات (Methyl acetate)

آن ۵۷ درجه سانتی گراد است. چگالی آن ۰.۹۳۲ گرم بر سانتی متر مکعب و نقطه اشتعال آن ۱۰- درجه سانتی گراد می باشد. از دیگر خواص متیل استات می توان به فشار بخار ۱۷۳ میلی متر جیوه در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد و حلالیت ۲۵% در آب در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد اشاره کرد.
Methyl acetate حلال مناسبی برای بسیاری از مواد از جمله وینیل ها، اورتان ها، سلولز استات، اترهای سلولز، نیتروسلولز، فنولیک ها، پلی استرها، اکریلیک ها و … می باشد. در مقابل نمی توان از این حلال برای موادی مانند پلی وینیل کلراید، قیر، لاستیک، پلی ایزوبوتیلن و پلی وینیل کاربازول استفاده کرد.
نام های دیگرمتیل استات
متیل استات با نام های مختلفی مانند متیل اتانوات، اسید استیک متیل استر، MeOac، Devoton و Tereton شناخته می شود.

ویژگی های متیل استات
متیل استات، یک حلال عالی است و به سرعت تبخیر می شود. این ماده، مقاومت الکتریکی بالایی دارد و به راحتی می توان آن را تجزیه کرد. از دیگر ویژگی های متیل استات می توان مقدار پایین MIR، بوی کم و معافیت VOC* را نام برد.

موارد مصرف MaOAC
متیل استات برای پاکسازی مراکز آزمایشگاهی، تمیز کردن لاک ناخن یا رقیق کردن رنگ و رزین، تولید دارو، چرم مصنوعی و طعم دهنده های سنتزی به کار می رود. از این ماده، در تولید چسب ها هم استفاده می کنند.
متیل استات چه کاربردی در صنعت دارد؟
از این ماده برای تولید انیدرید استیک استفاده می شود. ضمن اینکه، در ترکیب چسب های رنگ، مواد کمک فرآوری، واسطه ها و روان کننده ها به کار می رود. متیل استات به عنوان حلال در پاک کننده های رنگ، لاک ناخن، چسب و دیوار نوشته ها کاربرد دارد. این ماده، نقش واسطه شیمیایی را در فرایند سنتز کلروفاسینون، فن فلورامین، دی فاسینون، متیل سینامات، متیل سیانو استات، متیل دو پا، O – متوکسی فنیل استون و … ایفا می کند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۷:۴۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)